Skamp koncerto apžvalga: startas vakarėliams, The Roop palaikymas ir dedikacija šeimos gynimo maršui

Skamp
SKAMP © Gražvydas Kaškelis
Aktyvumo išsiilgtą gegužės 14-tos penktadienio vakarą, viename populiariausių muzikos centrų LOFTAS, sugrojo legendinė grupė SKAMP. Pirmasis šių metų koncertas menų fabrike garantavo viltį muzikiniams renginiams ir gaivino užmirštą vakarinį gyvenimą. Koncerte netrūko iki skausmo žinomų hitų bei grupės dėmesio svarbiausioms temoms šalyje šiandien.

Skamp lietuviškoje scenoje, kad ir su pertraukomis, bet, galima sakyti, reguliariai pasirodo jau dvidešimt trečius metus. Nors aktyvumu pasižymėjo ir savo piką buvo pasiekę pirmajame dešimtmetyje, koncertais grupė nuolat primindavo apie save. Visgi, nepamirškim, jog būtent jie yra „ta“ grupė, kuri tam tikrą laiką buvo minima kaip lietuvių etalonas Eurovizijos konkurse su savo trylikta vieta finale. Galima sakyti, užsitarnautos pagarbos grupė neprarado per visą veiklos laikotarpį.

Į salę įėjau pirmas, todėl gavau galimybę pasirinkti geriausią akustinę vietą – vidurį. Kėdėms buvo parūpinti reikalaujami atstumai, visus įleidinėjo tik su kaukėmis. Laukti besirenkantiems svečiams padėjo ritminga foninė muzika. Koncertas kaip žadėta turėjo prasidėti lygiai 19:30, tačiau šį kartą vėlavo patys žmonės, tuo tarpu scenoje Viktoras Diawara derino akustinę ir elektrinę gitaras.

Neužilgo dar nepilna salė plojimais pasitiko laiptais į sceną nulipančią, juoda maža ir blizgančia suknele apsirengusią, Ericą Jennings, kuri žengusi prie mikrofono akimirksniu nėrė į dainą „Summers in the air“. Visiems žinomas singlas sveikino su artėjančia vasara ir būgnais drebino kūną. Koncertas prasidėjo. Dainai įpusėjus pasirodęs Vilius Alesius kiek sujudino dar neįsijautusią ir ramiai besiklausančią publiką, o sėdintieji pirmose eilėse pradėjo linguoti.

„Pagaliau!!! Kaip gera jus matyti!“ – nuaidėjo pirmieji Ericos žodžiai pasibaigus pirmajai dainai. Grupė, kaip vėliau prasitarė, nekoncertavo jau pusantrų metų. Iš karto sekusi ketvirtojo albumo „Skempligė“ daina „Superstar“ jau pamažu užvedinėjo publiką. Sėdintieji beveik pilnu pajėgumu šoko kėdėse, o paprašius pakelti rankas, tai padarė praktiškai visi.

Pakankamai ilgai nieko negirdėjom naujo iš Skamp‘ų. Be intarpinių dainų, paskutinė „didesnė“ buvo prieš trejus metus išleista 20-ojo grupės gimtadienio proga „Nemiegančios naktys“. Šią sugroti pasirinko trečiu numeriu. Nors sąmoningai kurtas hitas, turėjęs apibendrinti kūrybinius metus, greičiausiai nepateisino lūkesčių su perklausomis, šokti ar bent jau judėti publiką tikrai privertė. Skambėjo ir palaikantys šūksniai „bravo“ labai kuklioje salėje.

„O dabar daina rytojaus maršui. Čia – preparty“ – užsimindamas apie artėjantį renginį Vilius davė įžangą dainai apie toleranciją ir meilę be išimčių „Love Me Like There‘s No Tomorrow“. Žmonės reagavo palaikančiais šūksniais, į kuriuos Erica atsakė su šypsena.

Vėliau sekė puikiai žinoma daina „Neišeik“, kurią prieš dvejus metus įrašė su kadaise skandaluose paskendusiu atlikėju Psichu. Tik, aišku, pats Psichas staiga ant scenos nepasirodė, dueto partijas atliko viena Erica, pritariant Diawarai. Iš karto sekusi prancūziškai atliekama daina „L‘attente“ kiek paskandino Ericos vokalinę partiją muzikinėje harmonijoje ir sunkiai girdėjosi dainuojami jos žodžiai.

Skambant „Padaryta Dar Viena“ vienas vyrukas taip pasidavė dainai, kad šokti pradėjo atsistojęs, ko pandemijos reikalavimų suvaržytuose renginiuose daryti negalima. Tačiau greitai priėjusi organizatorė liepė atsisėsti.

„Dabar pasportuosim, o vėliau eisite į lauko barą, nes per renginius negalima gerti ir valgyti“ – perspėjo Vilius ir pirmąją koncerto dalį užbaigė hitu „Sportas“. Daina, vis dėlto, ritminga ir užvedanti, tad buvo bandžiusių stotis, bet šalia sėdėję tuoj sukontroliavo. Vaizdas buvo ir juokingas ir gailus, nes priekyje sėdėjusios merginos pradėjo kėdėse sukti plaukus. Žmonės labai pasiilgę tūso.

Susirinkusios auditorijos vidurkis buvo apie 30-40 metų. Matomai nemaža dalis turėtų būti „devyniasdešimtųjų vaikai“, augę kartu su Skamp gyvavimo piku. Po pertraukos aktyviais plojimais pasitikta Erica atliko „Always Too Much“, o vos prasidėjus pirmiesiems su Andriumi Mamontovu įrašytos dainos „Nieko Panašaus“ akordams, salė pradėjo šaukti.

„Šitas pasaulis nieko vertas be kelionių ir koncertų“ – į dainos pradžią įterpė žodžius Vilius. Ši daina perėjo į regio žanrą ir tada labai netikėtai į sceną įsiveržė freestyle‘riai reperiai Jama ir Sania Banginis, pranešę, kad dabar atėjo laikas improvizacijai. Tuo metu scenoje stovėjo septyni atlikėjai, Skamp‘ai su instrumentalistais liko antrame plane, naujieji šeimininkai greitai paėmė publiką: sėdintys rankomis mojavo, judėjo ir kartu dainavo Sting‘o hitą „Englishman In New York“.

Po energingai atliktos „Kas Tavo Tėvas?“ dainos, Vilius Alesius, lyg ir tarp kitko pasakė, kad gegužės 17-tą Erica švęs gimtadienį. Užteko vieno klausytojo uždainuoto „su gimimo diena“ ir sveikinimai nuvilnijo per visus sėdėjusius žmones. Erica šypsojosi, dėkojo ir rankomis vėdinosi veidą.

Grojant „Kill u wit my mic“ instrumentų garso lygiai labai supanašėjo, kad net sugėrė žodžius, kurie darsyk sunkiai girdėjosi. Vėliau įsijungusi elektrinė gitara visai paskendo. Skambant įsimintinai dainai „Ten kur tu“ žmonės dainavo patys neprašyti. Singlas visiems gerai žinomas.

Pabaigai ir „desertui“ Skamp sugrojo savo legendinę „You Got Style“. Skambant improvizacinei dainos įžangos muzikai, Vilius sudainavo ir įterpė frazę „dance alone, dance alone“ iš šiųmetės The Roop Eurovizinės dainos „Discoteque“. Salė puikiai suprato alegoriją, pasigirdo šūksniai. Savąją dainą grupė šįkart atliko pagreitintu tempu. Besibaigiant singlui vėl nuskambėjo frazė „dance alone“, tapusi perėjimu prie Egidijaus Sipavičiaus dainos „Diskoteka“, kas dar geriau įprasmino eurovizinę metaforą.

Grupė jau pradėjo atsisveikinti ir dėkoti visam kolektyvui ir sugrojo dainą „Split The Atom (Na Na Na)“. Nors ir maža, bet stipriai palaikanti publika lingavo kėdėse, mojavo rankomis. Dainos gale Viktorui improvizuojant gitara, Erica pratęsinėjo kūrinį vokaline improvizacija, kuriai pasibaigus kažkas iš salės ją užbaigė motyvu „no women no cry“. Pasigirdo juokas taip tiksliai nuskambėjusiam su dainos tonacija sutapusiam pratęsimui, o Erica greitai perprato šį reikalavimą pradėdama ir pati dainuoti šią dainą. Priedainį klausytojai atliko jau patys.

Tai buvo paskutinė programos daina, po kurios Skamp‘ai nusilenkinėjo ir atsisveikino, salėje sėdintieji jau drąsiai atsistojo ir garsiai plojo. Visai grupei išėjus ir palikus sceną tuščią prasidėjo reikalavimas grįžti, publika skandavo tradicinį „pakartot“. Prabėgus kokiai minutei, vakaro šeimininkai, visgi, grįžo. Erica iš lėto uždainavo „summertime“ ir po šio žodžio visi ėmė šaukti atpažinę hitą. Net ir po viso koncerto Erica sugebėjo ištempti vieną ilgą kulminacinę dainos natą taip švariai ir tiksliai, kad pirmą kartą man nuėjo šiurpas. Viduryje kūrinio padarė improvizacinį perėjimą į Amerikos hip hopo dueto DJ Jazzy Jeff ir The Fresh Prince to paties pavadinimo dainą, vėliau labai muzikaliai švariai pakeisdami ritmą grįžo prie savosios.

Visgi, galų gale, suskambo ir istorinė daina „Mūsų dienos kaip šventė“. Įpusėjus pakeistos aranžuotės kūriniui, visi scenoje stovėję atlikėjai staiga sustingo, muzika nutilo. Manekenų iššūkis, lydimas salės šūksnių, truko apie 20 sekundžių ir vėl visi atgiję užbaigė dainą tradicine versija.

„Labai tikimės, kad galėsime greitai vėl švęsti gyvenimą“ – viltingais žodžiais grupės pasirodymą užbaigė Vilius Alesius. Publika dar sykį pakilo nuo kėdžių, Skamp‘ai nusilenkė ir palydėti plojimų paliko sceną. Šviesos įsijungė, koncertas baigtas.

Skamp‘ai niekada nebijojo keisti muzikos žanro ir improvizuoti, kas atsispindėjo ir šiame koncerte. Stilius keitė ne tik tarp skirtingų dainų, bet ir pačiose dainose. Vilius daugiausiai bendravo su publika, Viktoras atsidavęs grojo gitaromis, o Erica įrodė, kad balsas yra įrankis, su kuriuo ji žino, ką daryti. Rodos, muzikalumu ir gerbėjų ištikimybe grupė pateisino savo du dešimtmečius nešiojamą vardą.

Įvertinimas: 8 iš 10

Pasidalink:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

REKOMENDUOJAMI

242363219_4328525130560229_1462783802029840155_n
REKLAMA

NAUJIENOS

Sam Smith ir Kim Petras

Sam Smith ir Kim Petras pristato provokuojantį kūrinį „Unholy“

Pasaulinį pripažinimą pelnę atlikėjai Sam Smith ir Kim Petras pristato bendrą kūrinį – įžūlų singlą „Unholy“. Tai vienas drąsiausių dainų, kurias iki šiol šie atlikėjai yra išleidę. Kūrinyje pasakojama apie neištikimą vyrą, kuris palikęs savo žmoną ir vaikus namuose, linksminasi prastos reputacijos striptizo klube „The Body Shop“.

UŽSIENIS
Kontaktas

Trijų šalių menininkai surengs muzikinį eksperimentą: muzika skambės be tradicinių instrumentų

Provokuojančios naujos muzikos renginių serija „Kontaktas” pristato pirmąjį šio sezono renginį – koncertą „Vibrance”, vyksiantį jau rugsėjo 24 dieną, 20:00 valandą, galerijoje Arka (Aušros Vartų g. 7). Eksperimente, tyrinėjančiame gyvos elektronikos ir įvairių objektų skleidžiamos vibracijos derinį, pasirodys žymus šveicarų šiuolaikinės muzikos kolektyvas “Input Duo”.

LIETUVA
Nick Cave

Istorinis antradienis: australų muzikos legenda Nickas Cave‘as ir „The Bad Seeds“ – Lietuvoje

Ta diena išaušo. Šiandien svajonė taps tikrove. Australų muzikos legenda Nickas Cave‘as ir „The Bad Seeds“ įsirašys Vilnių į savo biografiją. Šiandienos koncertą Vingio parke muzikos agentūra „8 Days A Week” drąsiai tituluoja gyvenimo koncertu ir niekas dėl to nesiginčys. Nieko įdomesnio ir vertingesnio šiemet Lietuvoje nebus, nors šis pasirodymas ir nėra skirtas masėms.

UŽSIENIS