„Sėkmė yra nuoseklaus darbo pasekmė“, – sako aukštais veiklos rezultatais pasižymintys prodiuseriai ir atskleidžia savo vykdomos veiklos užkulisius.
Prieš 4 metus „Youtube“ kanale atsiradusi dar nematyto formato Lietuvoje internetinė laida apie verslo įmones, verslininkus bei sparčiai augančius startuolius „Proto industrija“ sulaukia 80 000 peržiūrų, o dar metų pradžioje praūžusių didžiausių Lietuvos muzikos apdovanojimų M.A.M.A. metu geriausia metų hip-hopo grupe buvo tituluotas jų prodiusuojamas „8 Kambarys“. Pasak prodiuserių Ričardo ir Airos, tokių rezultatų pasiekti padeda nuoseklus ir nuoširdus darbas bei komandos sutelkimas.
„Kiekvienas projektas turi savo komandas, konkrečius tikslus ir uždavinius, kuriuos reguliariu darbu stengiamės pasiekti. Geri rezultatai yra efektyvaus ir nuoširdaus darbo pasekmė. Kartais žmonėms atrodo, kad dainai ar laidai sukurti užtenka vos kelių žmonių. Tačiau iš tiesų užkulisiuose turi suktis dešimtys žmonių norint, kad projektas būtų sėkmingas. Išleisti vieną dainą ar albumą užtrunka nuo vieno mėnesio iki metų-dviejų. Sukurti vieną laidą, nuo idėjos suderinimo iki laidos pasirodymo, užtrunka apie du mėnesius“, – veiklos užkulisius atskleidžia prodiuseriai Ričardas ir Aira.
Po šiais rezultatais, pasak jų, slypi ne vieneri metai darbo, begalė viršvalandžių, bemiegių naktų ir streso. „Tikriausiai, toks gyvenimo ritmas tiktų ne kiekvienam. Vienas „Proto Industrijos“ pašnekovas yra pasakęs: „nėra nieko greito, viską pasiekti trunka ilgai“. Ir tai tikra tiesa. Šie projektai reikalauja daug kantrybės ir nuoseklaus darbo“, – prisimena Aira.
Tačiau didelis kiekis skirtingų veiklų netrukdo džiaugtis gerais rezultatais. „Kai matai, kad yra galimybė kažką daryti, ir jauti, kad turi tam sugebėjimų bei noro ją realizuoti, nieko nelauki ir to imiesi“, – sako jie.
Be to, prisidėdami prie internetinių laidų kūrimo, prodiuseriai turi galimybę mokytis ir semtis patirties iš savo pašnekovų. „Įsitikinome, kad nebūtina būti svetur, kad galėtum kurti pasaulinio lygio verslus – tai žmonės puikiai sugeba padaryti ir Lietuvoje – bei kiek darbščių, kūrybingų ir protingų tautiečių turime“, – patirtimi dalinasi Aira.
Nepaisant ir taip didelio tempo, pandeminis laikotarpis prodiuseriams sukėlė dar didesnių iššūkių. „Situacija buvo labai sudėtinga, nes dirbame sferoje, kurios produktai nėra pirmo būtinumo prekė. Sunkiausia buvo išlaikyti ir toliau auginti komandą, suprantant, kad finansiniai resursai mažėja maksimaliai greitai. Pagrindinis tikslas buvo neprarasti įdėto įdirbio. Taip pat teko iš naujo įvertinti visus kiekvieno produkto, su kuriuo dirbame, darbo procesus ir išteklių paskirstymą“, – sunkumus prisimena Ričardas.
„Pandemijos metu labiausiai pravertusi savybė buvo lankstumas, gebėjimas greitai persiorientuoti. Buvo sunku, nes sprendimai ir veiksmai, kurie veikė iki pandemijos, tapo nebeveiksmingi. Teko mokytis išlaikyti šaltą protą, nepasiduoti visuotinei panikai ir ieškoti veiksmingų sprendimų iš naujo. Su komanda tikrai dėjome daug daugiau pastangų, bet ir supratome, kad jei nebūtų pandemijos, su tokiu darbo krūviu, kokį turėjome, dabar, greičiausiai, būtume pasiekę dvigubai daugiau. Bet gyvenimas tuo ir mėgsta stebinti, kad ne vienas pats gali viską kontroliuoti ir dažnai sužaidžia aplinkybės. Pritariu minčiai, kad nėra nieko pastovesnio už laikinumą“, – sunkųjį etapą komentuoja Aira.
Vis dėlto, karantinas partnerių nesužlugdė – pandemijos akivaizdoje, supratę savo vykdomų veiklų trapumą, jie nusprendė griebtis naujų veiklų. Taip atsirado naujas prekinis ženklas TIMBRAW – kartu su papuošalų kūrėju Tomu Jaskausku kurtų rankų darbo papuošalų linija ir elektroninė parduotuvė.
„Mūsų prodiusuojami muzikos ir medijų projektai turi minusą – jų negalima tiražuoti. Tai reiškia, kad per vieną dieną su vienu atlikėju nesurengsi dešimt koncertų arba per savaitę neišleisi dešimties laidų. Be to, šių projektų veidai yra žmonės, tad labai daug ką lemia žmogiškasis faktorius. Jei bent vienas iš projekto narių nuspręstų atsitraukti arba jam kažkas nutiktų, projektas patirtų didelį nuostolį nepaisant to, kad likusi komandos dalis ir toliau veiktų kaip veikusi. Norėjome turėti ir kitokį produktą, kurį galėtume platinti dešimtimis ar net šimtais vienetų per dieną ir nebūti apribotais vienos šalies teritorija“, – sprendimą pradėti dar vieną naują veiklą komentuoja Aira.
Save nuolat išbandantys skirtingose veiklose prodiuseriai sako, kad idėjų jiems niekuomet nestinga, tačiau šiuo metu į naujus vandenis plaukti neketina – nori labiau išsigryninti jau vykdomas veiklas bei noriai dalinasi patarimais naujokams, galvojantiems pradėti panašią prodiusavimo veiklą.
„Pirmas mano patarimas – stengtis, kad optimizmas neužgožtų matematikos. Antras labai svarbus dalykas – mokėti filtruoti informacijos srautą. Taip pat suprasti, kad prodiusavimo sferoje nėra stabilumo ir greitų sprendimų, kurie duotų didelį rezultatą. Nepamiršti reguliarumo. Jeigu nesugebėsite gyvenime laikytis nuoseklumo, tuomet ir versle nepavyks. Turite suprasti, kad pardavimai yra labai svarbu – klientai patys neateina, todėl tam, kad parduoti, reikia kurti sprendimus. Nepamiršti, kad be komandos esate niekas. Na ir paskutinis – šiame versle jūsų kompetencija ir reputacija yra viskas“, – patarimais dalinasi Ričardas.
„Pasidalinsiu tuo, ką ir pati šiuo metu mokausi daryti. Pirma, visas užduotis, kurias gali atlikti kiti, reikia ir atiduoti daryti kitiems. Antra, visus procesus, kuriuos tik įmanoma, apsirašyti. Taip bus aiškiau ir pačiam, ir komandai. Trečia, nepamiršti, kad darbas ir veiklos nėra viskas šiame gyvenime – reikia jas limituoti ir lygiavertiškai skirti laiko ir kitoms gyvenimo sritims: sau, šeimai, draugams. Svarbiausia yra balansas“, – pataria Aira.