Muzikos kūrimo technikos subtilybių savarankiškai perpratusio prodiuserio Dommano darbų galima pasiklausyti YouTube, Spotify, SoundCloud platformose ir, kaip sako pats atlikėjas, – tai tik pradžia.
Apie tai, kaip vyksta kūrybinis procesas ir ko galima tikėtis ateityje, atlikėjas pasakoja ir klausytojams.
Kaip ir kada susidomėjai elektronine muzika?
Kuomet kitų draugų namuose skambėdavo pop muzika, pas mus – elektroninė. Tėtis klausydavosi muzikos namuose, automobilyje ar darbe, nuolat girdėjau tą skambesį ir tai mane patraukė.
Daug metų buvau tiesiog klausytojas, bet gavęs pirmąjį kompiuterį panorau ir pats pabandyti kurti. Tai buvo kaip žaidimas, įsitraukęs galėjau ištisas valandas ieškoti naujų garsų, tyrinėti sintezatoriaus galimybes ir ieškoti įdomių tembrų. YouTube radau informatyvių vaizdo pamokų apie muzikos kūrimą ir taip pradėjau kurti pats.
Ar lankai muzikos mokyklą, o gal groji kokiu muzikos instrumentu?
Prieš kelis metus mokiausi groti gitara, lankiau pamokas, bet ilgainiui supratau, kad man neužtenka gitaros norint išreikšti save per muziką. Žinoma, pamokos nenuėjo veltui – jos prisidėjo lavinant klausą ir suteikė teorinių žinių. Tai praverčia ir dabar.
Elektroninė muzika tavo nuolatinė palydovė, jos klausaisi ir laisvalaikiu?
Ne visai, pasiklausau ir kitokios muzikos, pradedant soul, jazz ir baigiant devyniasdešimtųjų repu. Bet labiausiai mėgstu Klodo Debiusi kūrybą, man patinka jo akordų progresijos, tai mane įkvepia naujiems darbams.
Kaip pradėjai bendradarbiavimą su kompanija „Plus Decibel Records“, išleidusia tavo debiutinį EP?
Marijus Adomaitis-Ten Walls pasidalino Facebook’e, kad naujai įrašų kompanijai ieško dainų. Šis skelbimas mane labai sudomino. Man kaip kūrėjui reikia auditorijos, taigi įžvelgiau galimybę pristatyti savo darbus platesnei publikai.
Vien galimybė dirbti su vienu didžiausiu muzikos autoritetu man yra pasiekimas ir įrodymas, kad esu teisingame kelyje. Sulaukus įvertinimo ir palaikymo iš Marijaus, atsirado dar daugiau motyvacijos ir idėjų naujiems darbams.
Kaip sekėsi kurti EP „The Night Watch“? Iš kur semiesi įkvėpimo ir idėjų?
Norėjau pabandyti kurti nauju stiliumi, pridėti įvairesnės ritmikos ir garsų, nei naudoju įprastai. Veiklos pradžioje kūriau labiau mainstream muziką, o po kurio laiko perėjau į underground. Galima sakyti, šis EP buvo perėjimas iš vieno stiliaus į kitą.
Vieną pirmųjų kūrinių „Wild“ įkvėpė sintezatoriaus garsas, bandžiau padaryti jį kuo panašesnį, manau man pavyko ir gavosi smagus skambesys. Na, o dirbant prie „The night watch“ įkvėpimo sėmiausi iš styginių grojimo technikos pizzicato. Naujai atrasti ir įtraukti garsai suteikė kūriniui aktyvumo.
Vos išgirdus muzikos garsus, mintyse pradedu derinti akordų progresijas, galvoti apie naujas sintezes.
Šiuo metu lankai mokyklą. Ar pagalvoji, ką norėtum veikti ją pabaigęs?
Savo ateitį, pirmiausia, sieju su muzikos kūrimu. Norėčiau gilinti savo žinias ir studijuoti muzikos konservatorijoje. Nematau prasmės mokytis ir dirbti kažką kito. Jau dabar muzika yra mano gyvenimo dalis, man gerai sekasi, noriu tobulėti ir dirbti šioje sferoje.
Muzikos prodiusavimas įgyja vis didesnį pagreitį ir populiarumą Lietuvoje. Ką patartum žmonėms, kurie nori išbandyti šią veiklos kryptį? Nuo ko pradėti?
Pirmiausiai, patarčiau būti savimi, nebandyti kopijuoti kitų atlikėjų, o ieškoti savo stiliaus ir negalvoti, ar tai bus populiaru. Taip pat, nėra būtina susipirkti visos galimos garso technikos, pradžiai užtenka gero kompiuterio, ausinių arba kolonėlių bei daug nuoširdaus ir atkaklaus darbo.